Artikler

Kreatin gør dig stærk og markeret i musklerne – kom i gang med en kur

Mange mennesker har henvendt sig til mig for at spørge om, hvordan de skal gå i gang med deres kreatin kur. Jeg har altid været den type, der siger, at erfaring tæller og er det vigtigste, når det kommer til kosttilskud. Grunden til denne antagelse er, at vi er forskellige som mennesker. Vi var forskelligt, har forskellige personligheder, tænder på forskellige ting, spiser forskelligt og generelt har vi vidt forskellige livsstile. Derfor er det bedste at eksperimentere og prøve tingene hen ad vejen. Løbende skal der nok komme et svar på, hvad det er, der bedst passer til sin krop. Derfor er det en god ide at få afprøvet kreatin i rigtig god tid, så man har får overskud til at kunne prøve forskellige kure for kreatin. I næste afsnit vil jeg fortælle om, hvilke slags kure der er ofte forbudne med kreatin og indtagelse af kreatin.

 

Kur og kreatin

Der er i princippet to slags kure, man kan benytte sig af, når man vil begynde på kreatin som supplement til sin kost, og det er noget jeg vil anbefale. Jeg mener, at kreatin giver et rigtig godt skub i den rigtige retning, når man påbegynder sin træning som nybegynder. Den gør, at man hurtigt begynder at være i stand til at tage større vægte, og dermed også større engagement i træningen. De to kure handler om at få intensitet på fra starten, mens den anden handler om at sprede intensiteten hen over hele perioden. Kreatin virker ved begge kure, og derfor skal vi, ligesom jeg skrev før, gå tilbage til, at du skal prøve det selv. Det er den bedste måde, jeg kan anbefale, for det er det, jeg har set virke i mange tilfælde. Derfor er det bare med at komme i gang.